Friday, 24 February 2012

ADA APA DENGAN CINTA?????


"ADA APA DENGAN CINTA" mrupakan tajuk forum yg diadakn kt kolej aku semalam yg dianjurkan oleh Jawatankuasa Perwakilan Pelajar (JPP). forum neh disampaikan oleh 2 org ahli panel iaitu ustaz aswad & sheikh yusof (aku xsure btol ke tak ejaan nama beliau-beliau). aku dpt byk output drpd forum neh berkenaan dgn CINTA. the most important thing is COUPLE itu HARAM, bg yg blom diijabkabulkan. so, HARAM laa kn utk aku berCOUPLE right??? besides that:
  • CINTA kt ALLAH first, NABI MUHAMMAD,  PARENTS, FAMILIES & bru CINTA kt insan laen.
  • as a girl student, jgn murah sgt. jgn bg peluang kt lelaki yg bakal mengambil kesempatan ke atas kelemahan kita.
  • as a man student, PANDANGAN PERTAMA toward girls HARUS, but PANDANGAN KEDUA toward girls HARAM.
  • perempuan solehah, utk lelaki soleh, ITU JANJI ALLAH.
  • KAHWIN GANTUNG  xpayah, coz ia bole menyeksa jiwa kita & pasangan serta memeningkan kepala.
  • kalo da xTAHAN sgt, mintak kt parents utk KAWEN je terus, xpyah nak tungu lama-lama. 
so, lepas dgar semua yg dibingcangkan, aku mgambil kputusn utk menutup pintu hati aku utk insan yg bernama LELAKI bt smentara waktu. aku ingin mengejar cita-cita aku dulu sblom nak fikir sal jodoh neh. ya! cita-cita yg aku pasang sejak aku kecik-kecik lagi. tapi, andai aku da ditakdirkan oleh ALLAH utk KAWEN sblom mencapai cita-cita dulu, aku REDHA. sapalah kita nak lawan SURATAN TAKDIR right? so, aku harap kita semua menemui CINTA yg sebetulnya, CINTA yg bukan berlandaskan nafsu semata-mata. WALLAHUALLAM.



2 comments:

  1. bila jaizah ada belog..
    heheh

    dengan rasminya, aku follow.

    heeeehee :)

    ReplyDelete
  2. da berkurun da. hehehe.
    thanks laa sudi follow.

    ReplyDelete